DOŁĄCZ DO NAS

Esport

Branża e-sportowa ma wyjątkową okazję do ekspansji sportowej

Redakcja

Opublikowano

dnia

Pexels.com

Wydarzenia e-sportowe są obecnie bardzo popularne, a Twitch i YouTube zgłaszają większy ruch w marcu i kwietniu. ESL Pro League odnotowała 27% wzrost oglądalności (rok do roku) podczas imprezy CS: GO w połowie marca.

Oczywiście e-sport był już na dobrej drodze. Jednak teraz, gdy standardowe harmonogramy sportowe są puste, a ligi e-sportowe nadal działają, istnieje szansa na zwiększenie grona fanów, a w konsekwencji zasięg branży.

Jednak wzrost e-sportu i jego występowanie w tym czasie były szeroko dyskutowane gdzie indziej. Dlatego naprawdę chcielibyśmy się skupić na branży, która ma okazję wejść na tradycyjne rynki sportowe.

Tradycyjne kluby sportowe widziały już przyszłość w e-sporcie

Pierwszą rzeczą, którą powinniśmy powiedzieć, jest to, że już zaciera się granica między e-sportem a tradycyjnymi drużynami sportowymi. Na przykład klub Premier League Manchester City uruchomił drużynę e-sportową w 2019 roku. Występuje w Online Star League w Chinach. Analitycy uważają, że wyprawa Manchester City na rynek chińskiego e-sportu polegała na zbudowaniu marki klubu piłkarskiego w tym kraju, co jest kluczowym priorytetem wszystkich drużyn. A jednak nie zdziwiłbyś się, gdyby klub wkrótce zdał sobie sprawę, że rywalizacja w e-sporcie stanowi cel sam w sobie.

Podobnie widzieliśmy kluby uczestniczące w turnieju Ultimate Quaran-Team. Szybko zorganizowany turniej FIFA 20, w którym udział wzięło 128 profesjonalnych drużyn piłkarskich z całego świata. Zawody odbyły się w związku z przesunięciem terminów ligowych i był to dobry sposób na zebranie pieniędzy dla klubów z niższej ligi, które tej wiosny przegapią kwity bramkowe. Jednak jest mało prawdopodobne, aby mężczyźni z futbolu nie zauważyli zainteresowania oglądaniem i obstawianiem tych gier.

Do akcji wkroczyły także inne sporty – szczególnie wyścigi samochodowe, w których wyścigi wirtualne zastąpiły wydarzenia F1 i NASCAR. Dwie dyscypliny wyścigów samochodowych miały nawet określone zawody, zwane All-Star Esports Battle, z kierowcami NASCAR i F1 w rFactor 2. Wydarzenie oglądało pół miliona widzów na YouTube.

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Reklama
Comments